Terapi Defteri - Deniz Bolsoy Erdem

Kitabı satın almaya karar vermemin sebebi bir psikolog olarak alanda kendimi geliştirmemi sağlayacak kitaplar arayışımdı. Yazarın klinik psikolog olaması bana yeterli geldi ancak eğer içeriğinin sosyal medya tarzı kısa özlü sözlerden oluştuğunu bilseydim kesinlikle satın almazdım.

Kitabı okumaya karar verdiğimde önce bir arkasını çevirip yazarın hayatına baktım doğal olarak. Uluslararası İlişkiler okudu eğlence olsun diye psikoloji çift ana al yaptı gibi ifadeler gördüm. Beni şaşırttı tabi. Psikoloji gibi zor bir bölümü eğlence olsun diye okumak. Daha sonra yazarınsiyaset bilimi üzerine yüksek lisans yaptığı daha sonra klinik psikolojiye yönelmiş. Güzel bir kariyer açıkçası, etkileyici. 25 yaşında olmama, iki yıldır çalışmama rağmen yüksek lisans yapmaya ne zaman ne para bulabilmiş değilim. İnsanı destekleyen bir ailesi olması güzel. 
Kitaba gelecek olursam. 
Kitabı okumam, üzerinde düşünmem toplamda iki saat sürdü. Yazarın cümleleri belki sosyal medya için etkileyiciydi. Katıldığım, üzerinde bir kaç dakika düşündüklerim de vardı tabi. Ama bir kısmını da biraz yargılayıcı ve gerçek hayattan uzak buldum. Yani bunlar hoş, etkileyici cümleler ama gerçek hayat çok daha acımasız. Biraz da suçlayıcı bir tavır vardı belli belirsiz. Belki de yargılayıcı demeliyim. Ben beklediğimi bulamadım. Ben gerçekten bir klinik psikologdan kendimi geliştirecek bilgiler edineceğimi tecrübelerinden faydalanacağımı düşünmüştüm. Ancak twitterda iki saat geçirmiş gibi oldum. 
Danışanlarından bahsettiği sayfalar özellikle dikkatimi çekti. Ancak iki yılda gerçekleşen bin bir zorlukla gerçekleşen değişimleri bir sayfada yüzeysel olarak özetlememiş olmasını tercih ederdim. Hatta bir klinik psikologdan yıllar süren terapilerle ilgili daha çok tecrübe, daha çok bilgi görmek isterdim. Kuzenimin de söylediği gibi ben bunları kaydedeyim instagramda fotoğrafların altına yazarım diyorsanız okuyun. Ancak bir klinik psikologdan yardımcı olacak bilgilerse amacınız zamanınızı harcamayın derim. 

2 yorum:

  1. Ne yapsın o da modaya uymuş:) Günümüzde maalesef sosyal medya görünümlü popüler kültür ürünü kitaplar prim yapıyor. Bu arada tanıtım için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belki işinde iyidir. En azından psikolog taklidi yapanlardan değil. Bilgili olduğu belli. Rica ederim. :)

      Sil