Tarihi Aşk Romanı Kitaplığı

Aslında bu bir aşk romanları yazısı olacaktı ama bu kategorinin çok geniş olduğunun farkına vardım ve güncel ve tarihi olarak ikiye ayırma kararı aldım. Belki de üçe, şimdilik bilemiyorum. Tarihi aşk romanları listem de üç aşamalı olacak. Öncelikle bayıla bayıla okuduğum, beş, on hatta on beş kitabını okuduğum yazarlarla başlayacağım. Daha sora iyi olduğunu düşündüğüm ancak çeşitli sebeplerle kitaplarını okumaya devam etmediğim yazarlardan bahsedeceğim ve son olarak da uzak durmanız gerektiğini düşündüğüm yazarlara sıra gelecek.  

Elizabeth Boyle 
Resimde gördüğünüz hanımefendinin Türkçe'ye çevrilmiş 4 adet kitabı bulunmaktadır. Ben hepsini okudum ve hepsini gönül rahatlığı ile tavsiye ederim. Okurken en çok eğlendiğim, gece boyu kahkahalarımla ailemi uyandırdığım, güldürmekte olduğu kadar hüzünlendirmekte de usta olan bir yazar. Aslında tarihi aşk romanı konsepti pek benlik değil. Kitaplarda bu kadar romantik gelen şeyler gerçekte genç kızların pazara çıkarılıp en çok para ve nüfuz getirecek olana satılmasından başka bir şey değil. Kitapları eğlence amaçlı tavsiye ediyorum ve bir zamanların İngiltere'si, Fransa'sı (ve diğerleri) hakkında bilgi vermesi açısından da faydalı buluyorum ancak okuyanlar gerçekte o dönemin de yaşanan hayatların da bu kadar eğlenceli de romantik de olmadığının bilincinde olmalılar. 

Julia Quinn
Özellikle Bridgerton serisi ile ünlü yazarın Türkçe 14 adet kitabı var ve ben bunların da her birini okudum. Artık okumayacağım desem de elime fırsat geçince ya da yazarın bir yerde indirime girdiğini gördüğümde dayanamıyorum. Yanda gördünüz kitaplar Bridgerton serisine ait. Kitaplar sekiz kardeşin her birinin hikayelerini anlatıyor ve sırayla okunması faydalı olsa da şart değil. Ve itiraf etmem gerekir ki Colin hep favorim olmuştur. Umarım siz de okur beğenip beğenmediğinizi ya da favorinizin kim olduğunu yazabilirsiniz. Bu arada kitapların bazılarının komedi bazılarının dram ağırlıklı olduğunu da belirteyim.

Julie Garwood
Yazar kitaplarında klasikleşmiş bin yedi yüzler, bin sekiz yüzlerdense çok daha gerilere gitmeyi seviyor. Bu da daha bilgilendirici oluyor haliyle. Türkçe yayımlanmış 19 kitabı var ancak ben on birden sonra bıraktım. Yazarın o süper kaslı, süper güçlü İskoç erkekleri sıktığından değil tabi, bazı kitaplardaki kadın karakterin salaklığına dayanamadığımdan. Bazılarında çok güçlü, çok iradeli, çok yetenekli kadın karakterler varken bazı kitaplarında ne kadar yetenekli olursa olsun fazla aptal olabiliyorlar. Komedi unsurunun kadın karakteri aptallaştırarak sağlanmasına hep karşı olmuşumdur. Yine de arada sırada hala kitaplarını okumaktan hoşlanıyorum. Kurgusu sağlam, karakterler dikkat çekici. Ama tabi yukarıda da belirttiğim gibi gerçekte o dönemler maalesef bu kadar romantik değildi, bunun bilincinde olmak gerekiyor. 

Sabrina Jeffries 
Türkçe 10 adet kitabı bulunmakta olup sadece sekiz tanesini okumuş olmanın verdiği üzüntü ile yaşamaktayım. Kitaplardaki cinsel içerik ve imalar diğer serilere göre daha fazla olup klişeler çok daha azdır. Yazar, kaslı, güçlü, zengin erkek; parasız, güzel, masum ve bakire genç kız klişelerine pabuç bırakmaz daha olası hikayeler yazar. Yine de eğlenceli, akıcı ve komiktir. Tavsiye edilir. 

Judith McNaught 
Bu türün bir kraliçesi varsa o da yanda gördüğünüz kadındır diyorum başka bir şey demiyorum. Kendisinin günümüzde geçen romanları da olsa da benim favorilerim her zaman tarihi romanları olmuştur. Kitapları diğer serilere göre çok daha duygusal, çok daha derindir. 13 adet kitabı Türkçe yayımlandı. İçinde Aşk Saklı'da kızın adamı affetmesine hala gıcık olsam da Düşler Krallığı, Kusursuz ve Gece Fısıltıları kitapları ile birlikte favorilerimdendir. Ama zaten kapakta yazarın ismini görürseniz almaktan çekinmeyin derim. Ben öyle yapıyorum. 





Suzanne Enoch
Türkçede 3 adet kitabı var ve serinin iki kitabını okudum. Son kitabı okumak için sabırsızlanıyorum. Üstte yer alan efsaneler kadar popüler olmasa da bir çok popüler yazardan daha çok sevdim kendisini. Orijinal ve tatlı bir tarzı var komiklikten ziyade duygusallığın ve aksiyonun peşinde. Daha fazla bilgi için kendiniz okuyun diyor tavsiyelerimi sunarım. 










Madeline Hunter
 Cathy Maxwell
Candace Camp 
Julia London
Teresa Medeiros
Bu yazarlar ise birer ikişer kitaplarını okuduğum, beğendiğim ancak kitaplarını okumaya devam etmediğim yazarlardır. Kendileri zaten popüler olup bir çok kişinin dikkatini çekecek kadar yetenekli yazarlar olsa da belki artık türden sıkıldığımdan, belki büyüdüğümden, belki de o kadar da çekici bulmadığımdan devam etmedim. Okuyup kendi fikirlerinizi edinin derim. 
Nora Roberts 
de bir tek kitabını okuduklarımdan olsa da onun yerini ayrı tutmayı kendime bir borç biliyorum. Kendisi çokça popüler olup 20 adet kitabı bulunmaktadır. Bazı kitapları polisiyeye kayan serilerdir. Okuduğum zaman genelde seriyi tamamlamayı tercih ettiğimden henüz başlamadım. Ama okuduğum tek kitabı bana yazarın gerçekçi ve orijinal olduğunu gösterdi. Gerçi yazar tarihi aşk romanları kategorisinde sayılmaya da bilir ama yine de tavsiye ederim. 

Nicola Cornick
Cassie Edwards
Deeanne Gist
Tracy Anne Warren
isimleri ise tavsiye etmediğim ya da uzak durmayı tavsiye ettiğim isimlerdir. Tabi beğenenler (ki varsa) neden beğendiklerini söylerlerse de mutlu olurum tabi. Ama bana çekici gelmediler üstelik bazılarını okuyarak kendime bunu neden yaptığımı merak ettim. Bu haftaki yazımın da sonuna gelmiş bulunmaktayım ve beni okuyan herkese sevgiler saygılar gönderiyorum. Umarım faydalı olmuştur. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder