Süreya Kuaför Salonu - Şebnem Burcuoğlu

Şebnem Burcuoğlu sevdiğim bir yazar. Ancak bazı kitaplarında tam anlamı ile formunda olmuyor. Bu kitabında Çevrimdışı Aşk'ta olan eksiklikten kurtulmuş gibi görünüyor. İnsanı eğlendirirken düşündüren, bir yandan fikirlerini söyleyen ancak işin eğlencesini kaçıracak kadar da derine inmeyen bir yazar.
Eh tarzı bu. Bazen biraz daha derin, biraz daha çarpıcı, duygusal yazmasını dilemiyor değilim ama o zaman da onu bu kadar sevdiren üslubunu, komikliğini kaybedecek. Sonuç olarak olduğu gibi gayet başarılı.
Bu sefer yine evliliğe değinmiş. Tabi konu evlilik olunca insanın bir dünya eğlence malzemesi ile trajediyi birleştirmesi kolay oluyor. Malzeme çok, hikaye çok. Karakterler çok sığ yazılmış. Ama eğlenceliler. Lakaplar ise tam yerinde. Süreyya'yı sevmemekle birlikte en başından beri hak verdim. Kitabın vermek istediği mesajı sevdim ve sonu da beni gayet mutlu etti. Kitaptaki klişeler gözüme batmadı. Tüm hikaye bir yeşilçam filmi havasında geçtiği için o kadar klişe de olmasaydı olmazdı. Kitap eğlenceli olmasına rağmen karamsardı aslında. Bir tane umut, mutlu olabilecek bir evliliğe atıf yoktu. Olsaydı sevmeyecektim muhtemelen. Sonuç olarak kısa sürede okuyup eğlenebileceğiniz, yeşilçam tadında bir hikaye isterseniz okuyun derim. 

4 yorum:

  1. Nedense kocan kadar konuş kitabından sonra çıkanlar devam kitabı dahil olmak üzere çoğu kişi tarafından hayal kırıklığı olarak adledildiğinden dolayı diğer kitaplarını okumak konusunda çekimserim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çevrimdışı Aşk beni de biraz hayal kırıklığına uğrattı açıkçası. Ama diğer kitapları ilk kitabın yerini tutacağından emin olmasam da iyi buluyorum. En azından bu tarz bir kitaptan beklenen özellikleri ve yeterliliği sağlıyor.:) En azından bu kitabı deneyebilirsiniz.

      Sil
  2. Yeşilçam tarzı kitapları severim. tanıtımınız çok güzel-di teşekkürler.

    YanıtlaSil