Gül Yaprağı Kumsalı - Dorothy Koomson

Bu harika kadın gitgide en sevdiğim yazarlar listesinde yükseliyor. Jodi Picoult'tan sonra aynı tadı, derinliği, Düşündürücü ikilemleri verip aynı zamanda bu kadar sürükleyici romanlar yazdığını gördüğüm ikinci yazar. İnsanlar ya derin, edebi muhteşem mesajları ve dili olan bir klasik ya da dili zayıf, derinliği zayıf ama kurgusu ve sürükleyiciliği iyi kitaplar yazacak diye bir kaide yok. Bu iki kadın bunların her ikisi de olabileceğinin kanıtı. 
Gül Yaprağı Kumsalı bir çok açıdan sevdiğim bir roman. Adını duyunca erkek arkadaşımın verdiği hafif alaycı tepkiye rağmen kapağa ve isme ön yargılı olmadan okumanızı öneririm. Bir çok arka plan konusu var romanın. Evlilikler, özellikle o büyük aşkların ne hale gelebileceği. Ebeveynlik, arkadaşlık, aile... İnsanları düşündürüyor, her şeyin ters gitmeye başladığı yeri bulmak için çabalamasına sebep oluyor. Benim açımdan gelecekte nasıl olabileceğimin bir resmini sunuyor. Ama bu bir uyarı. Aynı hataları tekrar etmemek için. 
Kitapta dört farklı kadının bakış açısı verilmiş. Birini hiç sevmemekle, birini de çok genç olduğu için özdeşlik kuramamakla birlikte kendimi iki muhteşem kadın tanımış gibi hissediyorum. İkisi de devasa hataları olan kadınlar. Hatalarının bedellerini korkunç bir şekilde ödemiş kadınlar. Tami muhteşem olsa da en başta üzerinden atamadığı inkar balonu ve inanmak istediği şeye inanmak için harcadığı çaba yüzünden onu hala affedebilmiş değilim. Ama zaten o da kendisini affedemeyecek. Mirabelle ise tamamen içime dokunan bir karakterdi. Hayatta en çok istediği şeyi elde edemeden, uğruna canını verdiği şeyi elde edemeden ölmüştü ama ölümü ona istediğini verdi. Anne olmanın, ne olursa olsun en büyük aşkın bir çocuk olduğunun yaşayan örneği. Yorumlarda Tami'ye olan hayranlık ifadelerini gördüm ama benim için asıl tanınması gereken kişi idi Mirabelle. Saygı duyulacak, büyük hatalar yapmış, korkunç bedeller ödemiş. Güzel ve güçlü kadın. Benim için yeni bir arkadaş gibi. 
Sayfa sayısı sizi korkutmasın. Son derece akıcı bir dile sahip, şiddetle tavsiye ettiğim bir kitap oldu benim için. Yeni bir kitapta, yeni bir yılda görüşeceğimizi umarak veda ediyorum şimdilik. Görüşmek üzere. 

6 yorum: