Tespih Ağacının Gölgesinde - Harper Lee

Harper Lee'den 55 yıl sonra etkileyici bir roman daha. Tespih Ağacının Gölgesinde aldığı yılın en iyi kitabı ödülünü sonuna kadar hak ediyor. 
İlk kitap olan Bülbülü Öldürmek Pulitzer ödüllü olmasının yanında binlerce insanı etkilemiş bir baş yapıttı. Ben de çok etkilenmekle birlikte biraz zorlanmıştım da okurken. Karakterlerin küçük çocuklar olması nedeniyle diye tahmin ediyorum. Ama yazarın yeteneği, verdiği mesaj ve verme şekli inanılmazdı. 
İkinci kitabı okuduğumda ise kesinlikle bayıldım.
Yine derin bir anlam, düşündürücülük ve edebiyat yeteneği ön plandaydı. Mesaj olarak benim de sık sık rahatsız olduğum, üzerine düşündüğüm bir konuyu ele aldığı ve Scout artık yetişkin bir kadın olduğu için inanılmaz bir özdeşim kurdum. İlk kitaptan çok daha kolay, ve etkileyici buldum. Tabi yorumlara baktığımda tersini söyleyenlerin de fazla olduğunu gördüm ancak bunun biraz zevk meselesi olduğu ortada. Yine de ister ilk kitabı ister ikincisini daha iyi bulun kesin olan şey okunması gerektiğidir. Her iki görüşte olan insanların da kitabı beğenmiş olması boşuna değildir diye düşünüyorum. 
Scout çok sevdiğim, özdeşim kurduğum bir genç kadına dönüşmüş. Kitap boyunca düşünce ve davranışlarında hiç ayrılmadık. En sonunda yaşadığı öfke patlaması ve yüzleşme de dahil. Ancak ben onun kadar çabuk yumuşayıp affetmezdim diye düşünüyorum. Yine de sevdiği insanların yaşattığı hayal kırıklığını, yarattığı acıyı ve mide bulantısını onunla birlikte hissettim. Aydınlatıcı bir romandı. Jack amca da kesinlikle tanışmaya değer bir kişilik. 
şimdiden keyifli okumalar diliyorum. 

8 yorum:

  1. Bülbülü Öldürmek kitabını okuduktan sonra bakacağım buna :) Teşekkürler

    YanıtlaSil
  2. Ben ilk kitabı ikinciye oranla daha çok sevenlerdenim, çocuk kahramanları daha çok sevmemin bunda etkisi büyüktü sanırım, her şeye rağmen güzeldi, iyi ki okumuşum. Kaleminize sağlık. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hangisini daha çok seversek sevelim okunması gerek diye düşünüyorum. Teşekkürler. Yazmanıza sevindim.

      Sil
  3. Çok güzel bir takdim olmuş, teşekkürler.

    YanıtlaSil
  4. Sizi takibe aldım, bana da beklerim.

    YanıtlaSil
  5. Bülbülü öldürmek daha güzel- di bence.

    YanıtlaSil