Türk Kızının 50 Tonu - Pinkfreud

Kitap 24. yaş günü hediyemdi. Ben 26. yaşımda okudum. Öyle istemediğimden de değil, sürekli göçebe yaşadığımdan, kitaplarımı yanımda taşıyamadığımdan. Sonra bir gün aklıma düştü de çabuk okunur, eğlenirim diye aldım elime. Okudum da bir kaç saatin içinde. Doğruya doğru, hediye olmasa kendi özgür irademle para vereceğim bir yazar değil kendisi. Okumak isteyenlere de pdf tercih etmelerini öneririm. Ya da bir arkadaştan falan almalarını. 

Kitap akıcı, orası bir gerçek. Basit, yalın bir dili var, bu tarz bir kitaptan bekleneceği gibi. Kötü değil. Ancak dili feci bir şekilde cinsiyetçi. Ben hassas olduğum için beni rahatsız etmiş olabilir. Günümüzde bir çok kadın cinsiyetçi söylemleri normal karşılıyor. Ben ise bir kadının bunu yapmasını dayanılmaz buluyorum. Erkek adam dedikodu yapmayacakmış da, dedikodu kadınların genlerine programlıymış da bla bla bla. Bir de sürekli bir Türk Kızı vurgusu var. Türk kızlarının hepsi bir fabrikadan çıkmış gibi. Hepsinin zihniyeti aynıymış gibi. Benim gibi cinsiyetçi söylemler konusunda hassassanız bu kitabı es geçebilirsiniz. Ama argo kısımları o kadar rahatsız edici bulmadım. 
İçeriğe gelirsem, kitap kapakta yazdığı gibi "Bayrampaşa'dan Berlin'e bir aşk hikayesi" falan değil. Bu tarz hikayelere aşk demek aşka hakaret etmek gibi. Bu devirde her şey kirlenmiş, mutasyona uğramışken aşkı böyle lanse etmek bir nevi kansere benziyor. Tüm duyguları, aşkı değiştiren, öldüren bir kanser. 
Peki aşk hikayesi değilse ne? Açıkçası biz psikologlar bu insanları çok görüyoruz. Bu hikayenin benzerlerini her hafta bir kaç kişiden dinliyoruz genellikle. Yorumlarda kitabı okuyanların eğlenceli bulduğunu, güldüğünü okudum. Ben de merakla okudum, hikaye beni de sürükledi ama eğlendirmedi ya da güldürmedi. Belki mesleğimden böyle hikayeleri, hayatları komik bulamıyorum. Boşa demiyorlar insanın kendine yaptığını başka kimse yapamaz diye. Yer yer üzüldüm. Potansiyeli olan bir genç kadının kendisine yaptıklarını okurken. 
Genel bir değerlendirme yapacak olursan o kadar da kötü değildi. Çok daha kötülerini okumuşluğum var. Sürükleyici, kolay okunuyor. Ama özellikle ergenliğe yeni girmiş ergenlerin tüm bunları aşk sanmaları beni üzüyor ve korkutuyor. Okumak isteyenlerin kitaba para vermemesi ve çok küçük yaştaki genç kızlardan uzak tutulması daha mantıklı geliyor. 

2 yorum:

  1. Paylaşımlarınızı severek takip etmeye çalışıyorum daha nice paylaşımlarınız olur inşaallah...Sıkılmadan dirayetle :)...Selam ve Dua ile...

    Selam ziyareti :)

    YanıtlaSil
  2. teşekkürler 😊 bende devamını yazmayı ümit ediyorum.

    YanıtlaSil