Yerdeniz Serisi - Ursula K. Le Guin

En sevdiğim yazarlardan olan Ursula Le Guin'in başyapıt olduğunu düşündüğüm eserleri. Uzun zamandır fantastik roman girmemiş beynime, iş, güç, ev işleri, kurs arasında nefes aldıran bir çırpıda merakla okuduğum seri. Bir büyücü hikayesi değil, büyüme hikayesi. Anlama hikayesi. Ölümü ve yaşamı, sevgiyi ve ebeveynliği, savaşı ve barışı, sanatı ve büyüyü. 
Fantastik edebiyatın en iyi ve en gerçek ürünlerinden. 

En çok sevdiklerim son kitaplardı. Bana ilk üçü sanki bir girişti de son kitaplarda anlatılmak istenen anlatıldı gibi geldi. Sanki bütün karakterler olgunlaştı, anlatılması gereken zaman geldi de öyle anlatıldı gibi. Zaten yazar da ilk kitaplardan on iki sene sonra yazmış. Tehanu benim için özel bir karakterdi. Ve Tenar'ın ve Ged'in içinde bulunan güç hayranlık uyandırıcıydı. Ged'in ne kadar güçlü olduğunu Tehanu'da gördüm. Kaybının acısı ile başa çıkışında, yeniden hayata tutunmasında, bir eş ve bir baba oluşunda. Olduğu insanı bırakıp yeni biri oluşunda. Kitaptan öğrendiğim çok şey var. Karakterlerden öğrendiğim çok şey var. Ama herhalde en önemlisi devam etmek. Yaşamak için ölmek, başka seçeneğinin olmadığı eylemleri kendi iradenle seçmek. 
Kitapları bilgisayarda okudum. Ancak en kısa zamanda satın alıp kitaplığımda eski dostlarımı misafir ettiğim köşeye koymak istiyorum. Hayatımda önem verdiğim insanları da Ged'le, Tenar'la, Tehanu ve diğerleri ile tanıştırabilmek için. Bir zaman sonra eskiye bakıp beni olduğum kişi yapanları görebilmek için. Ben okuduğum kitapların, tanıdığım insanların, tecrübelerimin, ailemin ve dünya'da gördüklerimin bir karışımından oluşuyorum. Okuyanların da bu kitapların sağladığı katkıdan pişman olmayacaklarını düşünüyorum. 

7 yorum:

  1. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  2. Ursula'nın okumayı düşündüğüm serisi. Tavsiye ve tanıtım için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  3. Benim de bu yıliçin planladığım listemde bu kitap var. Ama henüz almadım. benim için hatırlatma oldu . çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  4. Güzel bir yorum olmuş emeğine sağlık 😄😄

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. umarım kendimi düzgün ifade edebilmişimdir. 😁

      Sil
  5. Konuyla ilgili değil sadece duyuru yapmak istedim...Değerli Blog arkadaşım, İnsana Davet sitesinin mobil uygulamasını bu hafta çıkarttık. Sizi de uygulamayı kullanmaya davet ediyorum, uygulmanın linkini sitemde bulabilirsiniz. Blogger da paylaşımlarınız daim olur inşaallah... Destekleriniz için şimdiden teşekkür ederim, sağlıcakla kalın...Selam ve Dua ile...

    YanıtlaSil