Hakan Günday


 Kapağında "Hakan Günday" ismini görebileceğiniz dokuz adet kitabı herhangi bir kitapçıdan alabilirsiniz. Ben de bu kitaplardan altı tanesini okuduğumu fark ettiğimde Hakan Günday hakkında bir şeyler yazma zamanı gelmiş diye düşündüm. Kendisi toz pembe hayallere, masal tadında hikayelere inat gerçekleri yazan, hatta sadece gerçeklerle
 
yetinmeyip her şeyi daha çarpıcı, daha kaotik, daha etkileyici bir hale getirebilen bir yazar.

Yazarken tüm hikayelerinde, tüm karakterlerinde, hep biraz "daha", hep "daha" fazla aslında. Her şeyle biraz daha sert, biraz daha çarpıcı bir şekilde yüzleştirici bir tarzı var. Bu da benim hoşuma giden, tavsiye etmeme sebep olan özelliği doğal olarak. Ancak yazarın genç yaşta yazmış olduğu, bir bakıma en çok konuşulan, en çok tavsiye edilen Kinyas ve Kayra'yı okuduğumda çarpıcılık, yüzleştiricilik, gerçekçilik yerini ergenlikte sıklıkla gösteren aşırı karamsarlık ve bencillik ikilisine bıraktı. Ya da ben öyle hissettim. Yazar bazen abartılı buluyor olsam da "edebiyat yaparken" süslü, anlamlı cümleler kurmada çok yetenekli.  Özelikle Kinyas ve Kayra'da bu yeteneğini boğucu derecede kullandığını düşünüyorum. Ama ilk okuduğum kitabı olan "Az"ın bana verdiği tadı daha sonra hiç bir kitabı veremedi. Az bende yeri ayrı olan nadir kitaplardandır. Diğer kitapları ilginç konular işlenmekle birlikte tamamen Hakan Günday tarzını yansıtan sevenleri için hayranlık uyandırıcı olan romanlardı. Tabi süslü, şiirsel bir dile, çarpıcı bir gerçekçiliğe, günahkarlığa ve belki de aşırı karamsarlığa alışık olmayanlar ya da sevmeyenler için sıkıcı olabilirler tabi.
Son çıkan kitabı olan Daha'nın ayrı bir tadı olduğunu belirtmeden geçemeyeceğim. Gerçi bu seferki kahramanımızın diğerlerine göre daha sevimsiz, daha günahkar olduğunu düşündüm ancak kitap biraz daha kapsamlı ve kafada ayrı bir tat bırakıyor. Yazarın bazı fikirleri anlatmak amacı ile araya koyduğu uzun monologlar bir yandan olay akışını kesip boğarken bir yandan da kişiyi düşündürüp sorgulatarak etkileyiciliği arttırmış. Ben tabi ki hala bir Az hayranıyım ama ikinci sırada okunması için tavsiye edebileceğim romanıdır Daha. Yazarın yeni kitaplarını hevesle beklerken en azından size hitap ediyor mu öğrenmek için Hakan Günday okunmalı diyorum. Şimdiden "iyi eğlenceler!" 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder