J. K. Rowling (Robert Galbraith)

Bu hanımefendi kitap yazarak zengin olan ilk hanımefendi olma özelliğine sahip. Ben bunun mümkün olabileceğine inanmazdım ama gerçekleşti. Kendisine dostlarının Jo dediği J. K. Rowling kitap yazarak ülkesinin en zengin kadınlarından biri oldu. Tabi asıl başarısı bu değil. Milyonlarca satan kitapları ona aynı zamanda ciddi bir hayran kitlesi kazandırdı.
Ben de onlardan biriydim. Kendisine hala hayranım tabi ama orta okula giderken yaşadığım tutkuyu hissedemiyorum maalesef. Kitaplarını defalarca okur yine de bir insanın böyle bir toplum hayal etmesini, böyle bir evreni ve karakterleri oluşturmasını kavramakta zorluk çekerdim. Bir zamanlar olmak istediğim insandı. Hala kendisine, yeteneğine büyük saygı duyuyor her yaştan insanın kitaplarını okuması gerektiğine inanıyorum.

Harry Potter ve Felsefe Taşı ben beşinci sınıfta iken bana hediye edilmiş ve benim zahmet edip yedinci sınıfta okuduğum gerçek anlamda ilk kitaptı. Ve daha sonra okuduğum 700 kitap o ilk kitabın eseridir. Onu okurken yaşadığım heyecanı, iki günde bitirmemi, evdeki herkese anlatmamı ve eğer kitap okumak böyle bir şeyse benim hemen buna başlamam gerektiğini düşünmemi unutamadım hiç.Bu nedenle her yaştan insana tavsiye ediyor, küçüklerin okuma alışkanlığı kazanması için faydalı olduğunu düşünüyorum. Kitaplar hakkında başka bir şey eklemeye gerek duymuyorum çünkü hem kitaplarından hem filmlerinden hemen herkes Harry Potter evreni hakkında bir şeyler biliyor. 
 
Yakın zamanda serinin sekizinci kitabı niteliğinde "Harry Potter ve Lanetli Çocuk" çıktı. Aslında bir tiyatro metni ve yazarın kendi yazdığı bir kitap değil. Yine de Harry'yi özleyenler için hoş bir değişiklik, akıcı bir kitap ve de sadece bir kaç saatte bitecek kadar da heyecanlı. Ama serinin orijinal kitapları kadar kaliteli de değil. Daha basit ve arada sırada fazla tesadüfi, fazla mantıksız. Yine de eğlenceli. Okuyan da okumayan da pek bir şey kaybetmez. 
Seri ile bağlantılı olarak yazarın yazmış olduğu bir kaç kitap daha var. Ozan Beedle'ın Hikayeleri, Fantastik Canavarlar Nerededir, Nerede bulunurlar?, Çağlar Boyu Quidditch bu kitapların adı. Ancak bunlar bir hikaye içermeyen ders kitabı tarzı yazılmış, seri hakkında, olayların içinde geçtiği dünya hakkında bilgi verici olsa da çok da okunması gerekli olmayan kitaplar. Ben okumadım. Ancak Fantastik Canavarlar Nerededir, Nerede Bulunurlar? kitabından esinlenerek bir film de çekildi ve onu rahatlıkla tavsiye edebilirim. 
J.K. Rowling tarafından yazılan Cormoran Strike Serisi'nde yazar "Robert Galbraith" adında takma bir isim kullanmıştır. Seriyi okumamış olsam da okumayı düşünüyorum ve polisiye tarzda yazıldığını, kahramanının bir dedektif olduğunu biliyorum. Daha fazlasını öğrenmek için de okumayı dört gözle bekliyorum. 
Son olarak yazarın yetişkinler için yazmış olduğu bir romanı bulunmakta. Kitap ilk çıktığı zaman yazarın adı dolayısı ile ilgi görmüş olsa da daha sonraları pek rağbet görmemeye başladı. Uzun zamandır da sürekli kampanyalı kitaplar reyonunda indirimle satılıyor. Okumak isteyenler için bu bir avantaj tabi. Uzun zamandır da benim kitaplığımda bekleyen bu kitabı ben de okuyacağım. Kitabı beğenmeyecek olsam bile yazara duyduğum sevgi dolayısı ile kötü olacağına pek ihtimal veresim gelmiyor. Üstelik iyi yorumlar da bol miktarda. Ben daha okumadan tavsiye ediyorum. 

1 yorum: