Alışmadık Gözde Lens Durmaz - Metin Uca

Ne yalan söyleyeyim kitap sadece isminden dolayı dikkatimi çekmişti. Lenslerle başım baya belada olunca herhalde gözüme çarptı. Sonra baktım yayın evi güzel, arka kapak yazısı güzel. Ama yazarı sadece televizyondan tanıyorum. Okumamıştım daha önce yazdığı hiç bir şeyi. Böylece bir merakla aldım, dün başladım, bugün bitirdim. Kitap zaten bir kaç sayfalık bölümlerden oluşuyor. Başladığınız zaman iki saatte okuyabilirsiniz. Akıcı ve güzel bir dille yazılmış. Amaç ise tabi ki sorgulamak, sorgulatmak.
Kitap kesinlikle siyasi ve bazı okuyucular siyasi kitaplar karşısında mutfakta hamam böceği görmüş anne tavrı ile yaklaşıyor. Ben onlardan değilim. Yine bazı okurlar yazarların kendi düşüncelerini dayatmasından hoşlanmıyorlar.Ben onlardan da değilim. Yani bir yazarın kendi düşüncelerini görüşlerini yazmasından daha doğal ne olabilir ki? Hayır zaten bir insan fikirlerini, görüşlerini başkalarına iletmeyecekse kitap yazmanın anlamı ne? Tabi katılmak zorunda değiliz ama bizim aklımız, benliğimiz, iki cümle okumakla yerle yeksan olacak kadar zayıf mı yani? Bize uymayan her hangi bir şey okumaktan, görmekten neden bu kadar korkuyoruz?
Sonuçta ben kitabı beğendim. İçinde geçen tarihi karakterler, olaylar, bana hatırlattığı şeyler hoşuma gitti. Yazarın araştıran, öğrenen, belli bir kültür seviyesinde bir insan olduğu belli. Benim için keyifli bir sohbet gibiydi. Canı gönülden tavsiye ediyorum. 

2 yorum:

  1. Güzel bir inceleme. Tebrik ederim. Siyaseti tam anlamıyla kavrayamayanlar için söylediğiniz 'Mutfakta hamam böceği görmüş anne tavrı' cümlesi çok hoş olmuş. Müsaade ederseniz günlük hayatta kullanacağım bu cümlenizi. Saygılarımla...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için teşekkür ederim. :) Tabi ki kullanmanızdan mutluluk duyarım. Yoksa neden yazalım ki paylaşılmayacaksa. İyi günler diliyorum.

      Sil