Çevrimdışı Aşk - Şebnem Burcuoğlu

Bu kadına bayıldığımı söylemeliyim öncelikle. Türkiye'nin tam da ihtiyaç duyduğu yazar olduğunu düşünüyorum. Hafif, sade, eğlenceli ve bunlara rağmen söylemek istediği bir şeyler olan biri. Hiç bir kitabını kaçırmıyorum dolayısıyla. Ancak bu kitabından her zamanki keyfi alamadım. Yine zekice esprili olmasına, hoş bir romantiklik içermesine bayıldım ama belli bir görüşte bu kadar ısrar etmesinden hoşlanmadım.
Şehir hayatı kötü, kaka; köy hayatı mükemmel anlayışı nedir arkadaş. Birincisi egede bir sahil kasabasındaki yaşamla gerçek köy yaşamı arasında uçurum var. Yani ben de köy gördüm. Acaba hangi köyde "sümüksüz böcek" pişiriyorlar, çocuklarını yurt dışına okumaya gönderiyorlar. Yani bunlar olamaz demiyorum ama şehir kötü, köy güzel derken daha gerçek, istisnai olmayan bir köy hayatı seçebilirdi. 
İkinci olarak insanların ayarsızlığının teknolojiye yüklenmesinden hoşlanmadım. Teknoloji bağımlılığı diye bir şey var mı? Evet. Ama bunu "çevrimdışı" olarak mı çözeceksiniz yani. Sizin ayarsızlığınızı sosyal medya hesaplarını kapatarak mı çözeceksiniz. Kampanyalar yaparken iyi güzel, sonra biz bunun bağımlısı olduk, tü kötü. Senin onaylanma ihtiyacın varsa canım ciğerim, sen mutluluğunu aldığın like sayısına bağladıysan, sen her dakikamı paylaşayım, hikayeler atayım, herkes beni görsün, kıskansın saplantısına girdiysen interneti temelli yok etsek dünyadan seni düzeltemeyiz ki biz. Sadece yerlerine bir başkasını koymuş oluruz o kadar. Soruna bakmıyoruz, biz neden böyle olduk demiyoruz da sosyal medya kaka diyoruz. 
Ayrıca mesleği sosyal medya uzmanlığı olan birinin tüm bunları bırakıp köye yerleşmesi, herhangi bir geliri olmadan, yeni bir meslek edinmeden köy hayatı yaşaması size mantıklı geliyor mu? Sürekli biri kötü, biri iyi anlayışını anlamıyorum. Köy yaşamı da şehir hayatı da hem iyi hem kötüdür. Bunları iyi ya da kötü yapan şey sizsiniz. Herkes birbirinden farklı, herkes özel. Herkese uyan yaşam tarzı farklı. Teknolojiyi doğru düzgün kullanamıyorsak teknolojiden önce kendimize baksak, neyin yanlış gittiğini anlamaya çalışsak daha sağlıklı diye düşünüyorum.
Kitabın dışına çıktım sanırım. :) Kitabı tavsiye ediyorum aslında. Eğlenceli, kolay okunuyor ve tüm eleştirilerime rağmen insanların alabilecekleri bir şeyler bulabileceğine eminim.  

2 yorum:

  1. 👌👌ben kitabı okurken sıkıldım açıkçası yani kocan kadar konuş komikti eğlenceliydi falan ama bu çok öylesine yazılmış gibi geldi net bir sonu yoktu ama dediğin gibi yazar iyi bir yazar dilin sadeliği açısından okunuyor rahatlıkla

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın bazı insanlar kitap okuyabilmek için çok eğlenceli olmasını istiyor. Sürüklesin beni alsın götürsün istiyor. En ufak bir sıkıcılığa tahammül yok. Kitap yazara göre gerçekten iyi sayılmaz. Ancak bir kitabın değerini de sıkıcılığa bağlamıyorum kendi adıma. Durağan olup, zor okunup muhteşem bir değer atfettiğim de çok kitap var. :)

      Sil