Ayrılık Vakti - Jodi Picoult

Jodi Picoult en sevdiğim üç yazardan biridir. Hatta belki en sevdiğimdir. Bir gün yazmak istediğim kitapları benden çok daha önce, benim yazabileceğimden çok daha muhteşem bir şekilde yazmıştır. Bu hanımefendiyi gerçekten tanımak isterdim. Dünya böyle insanlar sayesinde güzel.
Gelelim Ayrılık Vakti'ne. Kitap kapağında yazarının en iyi kitabı olduğu yazıyor. Buna katılmıyorum ancak kitapta herhangi bir kusur bulduğumdan değil. Sadece diğer bazı kitaplarının beni çok daha fazla çarptığını hatırlıyorum. Tabi muhtemelen bunun sebebi kitaptan çok benim kitabı iş yerindeki küçük aralarda okuyarak tadını çıkaramamış olmama ek olarak can dostum güzel insanın!!!bana kitabın sonunu önceden söylemiş olması. Hain planlarına kurban gittim. Yani kitap muhteşem. Diğer kitaplardan farkı diğerlerinde olduğu gibi bir ikilem üzerinden gidip okuyucuyu kendi yargılarını sorgulatması yerine bir gizem konulmuş olması. Diğer kitaplarda da gizem oluyordu ancak yoğun bir ahlaki sorgulama, hangi seçim doğru sorgulaması oluyordu. Yazar neyi seçmemiz gerektiğini söylemeden muhteşem bir final yapmayı başarıyordu. Bu kitapta daha çok empati yapıyorsunuz. Kimin suçlu, kimin haklı olduğu gibi sorgulamalara pek girmedim. Tabi bu benim kişisel algılayışım da olabilir.
Kitaba muazzam bir emek harcandığı o kadar belli ki. Yapılan tonlarca araştırma, edinilen bilgiler kurgu içinde sırıtmadan verilmeyi başarılmış. Filler büyüleyici yaratıklar ve bunu göstermesi de takdire şayan. Çok şey öğrendiğimi kesinlikle söyleyebilirim. 
Hem akıcı, sürükleyici, çoksatar listesinin başındaki bir kitap okuyayım hem de en az bir klasik kadar incelemeye değer, öğretici olsun diyorsanız Jodi Picoult tam size göre diyorum. 

4 yorum:

  1. Çok güzel kitapmış öyleyse :) Önemli detaylar içeriyor olmalı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim için öyle en azından. :)

      Sil
    2. Yaparım öyle şeyler sonu baştan bilmek kitabı daha heyecanlı hale getiriyor😄😄

      Sil
    3. Ya tabi. Sonunu bilmeden bir kitabı hayatta okuyamam zaten. :)

      Sil