Son ve Ötesi - Patrick Ness

Son ve Ötesi kitabını tek kelime ile tanımla deseler orijinal dedim. Biz, Ölümlüler'i pek beğenmemiştim. Anlaşılan yazarı okuyanların çoğu Vahşetin Çağrısı ile kendisine hayran kalmış Biz, Ölümlüler'i pek beğenmemiş. Eksikliklerinin yanında harika mesajları vardı tabi. O harika mesajları Son ve Ötesi'nde de kendisini gösteriyor. Yazarın kitaplarından alınacak çok ders var, düşünecek çok şey var. Zaman zaman anlayamıyorsunuz. Aslında gayet açık ama kaçırılan bir şeyler varmış gibi geliyor. Ben öyle hissettim.
Kitap konusu itibari ile ilgi çekici ve merak uyandırıcı. Ancak ölümden sonrası, bir cennet ya da cehennem bulmak isterken tamamen farklı bir hikaye buluyorsunuz. Tamamen özgün bir hikaye ve özgün bir tarz. Ama aslında ölümden sonrasını anlatıyor. Bir yandan da diyor ki ne fark eder ki, asla bilemeyeceksiniz ve güzel olan da bu. Dediğim gibi çok fazla alt mesaj ve çok fazla düşünecek öge var. Buna bayıldım. Son derece basit bir hikayeyi katman katman soyabilmek heyecan verici.
Yorumlarda genellikle ilk 160 sayfanın sıkıcı bulunduğunu gördüm. Sıkıcı değil ama durağan olduğu doğru. Ben kitabı iki iki günde okumuş olsam da bir çok insanın zorlanacağını tahmin ediyorum. Okuyun ya da okumayın demek istemiyorum çünkü yazarın özgün bir tarzı var ve herkese hitap edeceğini sanmıyorum. Zevk meselesi. 
Karakterleri beğendim. Psikolojileri doğru yansıtılmış, ilginç tipler. Ama Regina'ya kesinlikle bayıldım. Esas oğlan Seth'i anlıyor olsam da biraz abartılı bir şekilde acıyordu kendine. Kendisini sürekli kurban pozisyonuna sokan insanlardan çok hoşlanmıyorum. Regina ise tam bir efsaneydi. 
Yazar gerçekten tanınmaya değer. Bir çok insanın hayranlığı ilgimi çektiği için Vahşetin Çağrısı'nı da okumayı dört gözle bekliyorum. böyle özgün yazarların artması dileğiyle... 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder