21. Yüzyıl İçin 21 Ders - Yuval Noah Harari

Sapiens'ten sonra yeniden Harari'ye döndüm ve yazarı neden sevdiğimi tekrar hatırladım. Sapiens yıllarca girdiğim tarih derslerinin, okuduğum onlarca kitabın bana veremediğini vermişti. Genel bir bakış açısı. Ayrıntılara bakarken, savaşları inceler, devrimleri öğrenir, hükümdarları tanımaya çalışırken insan bunların tarihin akışında bir nokta bile olmadığını unutuyor. Ayrıntıları öğrenmek önemli değil demiyorum. Sadece kafamda eksik kalan boşluğu doldurdu diyorum. 
Homo Deus'u okumaya fırsat bulamadan 21. Yüzyıl İçin 21 Ders'i elime almış bulundum. İyi de oldu aslında. Geleceğe bir bakış atmadan şimdiyi incelemiş oldum. 

Kitap bilmediğimiz bir şey anlatmıyor aslında. Yapay zeka, teknolojinin gelişimi, küresel ısınma, ekonomi ve din... Bütün bunlar bir miktar bildiğimiz, sağdan soldan duyduğumuz, bilim kurgu filmleriyle biraz ürperdiğimiz ancak çok da bilincine varamadığımız konuları incelemiş. Özellikle "Hayatın Anlamı" bölümünü sevdiğimi de belirteyim. 
Yazar bilim kurgu filmlerinin ne kadarı kurgu günümüz dünyasında onu tartışıyor da denebilir. Bir soru soruyor, olası çözümleri, cevapları ve olasılıkları sunuyor. Hangisine inanmak istediğinize siz karar veriyorsunuz. Çok da bilincinde olmadığımız bu konuları okudukça sorguluyor, düşünüyor kafamızda bir yere oturtuyoruz. Yazar da sorguluyor, sorguluyor, her teoriden, her fikirden, her anlatıdan şüphe etmeye devam ediyor. Siz de düşünmeye, kendi fikirlerinizi oluşturmaya başlıyorsunuz. Bir yazar için daha iyi bir amaç olabilir mi bilmiyorum. 
Okurken ben yazarın ne kadar bilgili olduğunu anlayabiliyordum. Kitabın derin ve zorlu bir çalışmanın ürünü olduğu belli. Kalemi kuvvetli  ve kendi görüşlerini ifade etmekten çekinmese de hiç bir anlatıya saldırmamayı da başarmış. Henüz çok geç olmadan, dünya bizim algılarımızın ötesinde bir hızla değişmeye başlamadan  okumakta fayda var diye düşünüyorum. En azından kısa bir fragman görmek hazırlayıcı olabilir. 

2 yorum:

  1. Her kitaptan öğreneceğimiz bir şey vardır bence, hayatın anlamını herkes sorgulamalı. Tanıtımınız çok güzel-di teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. BEN DÜŞÜNCENİZİ SÖYLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM.

      Sil