İzmir - Elif Ece Bıyıklı

Hiç bir kitabı okuduğuma pişman olmadım şimdiye kadar. Ama yaklaştığım zamanlar oldu. Okurken harcadığım zamana üzüldüğüm anlar olsa da başladım bir kere deyip bitirdim. Kitaba 10 üzerinden 4 puan verdim ama bir kitaba verdiğim en düşük puan bu olduğu için. Daha düşük bir puanın verilen emeğe haksızlık olduğunu düşünüyorum. 

Bu kadar olumsuz yorum yaptım tamam da "neden" sorusuna da yanıt vereceğim elbette. Öncelikle bu mini mini gencecik yazar böyle kötü bir roman yazmasına rağmen (yaşı düşünüldüğünde çok da şaşırtıcı değil) aslında düzgün cümleler kuruyor. Yazım hataları olmasına rağmen (ki müptela yayınları gerek basım kalitesi gerek bastığı kitapların kalitesi bakımından kara listeme girmek üzere) bu genç kızın düzgün cümlelerle yazması beni mutlu etti. Zaten kitap hakkında söyleyebileceğim başka iyi bir şey de yok. İçerik gerçek hayattan uzak,ergen saçmalıkları ile dolu, üstelik düpedüz yanlış bazı davranışları da teşvik eder nitelikteydi. Tüm klişelerin hayat bulmuş hali olmasını geçtim, insanın içini fena halde baymasını geçtim, biraz olsun kendisini affettirmesini sağlayacak komik sahneler, zekice espiriler, sıcak ve gerçekçi arkadaşlıkların getirdiği ilginç diyaloglar da yoktu. Kitapta bahsi geçen ebeveynlerin dengesizliği beni benden aldı. Bir gün yirmi seferde bir konuyu anlamayan, işi gücü sorumsuzluk ve Efe Parlar olan esas kızımızın dönem sonunda meğer takdir alan çalışkan bir öğrenci olduğu ortaya çıkıyor. Çok disiplinli hiç bir şeye izin vermeyen anneler kızlarının gece başka yerlerde kaldığını fark etmiyor,bir gün temmuz sıcağından yakınan, sahilde vakit geçiren kızlar ertesi gün ocağın soğuğundan bahsediyor. Söylemeden geçemeyeceğim kitaptaki isimler de beni benden aldı. "Belfü"ler, "Uzay"lar, "Gece"ler, maşallah normal bir isime sahip olan hiç kimse de yoktu. Aslında 16 yaşında genç bir kızın kötü de olsa bir kitap yazacak kadar disiplin sergilemiş olması beni mutlu eder. Ama şimdiki gençlerin bunları okuyup romantik bulması, özenmesi, haklı görmesi, okuyunca bunlara bayılması, beni çok ama çok üzüyor. Yine de onları anlamaya çalışanlar için faydalı kesinlikle. Bu genç kızın kendini geliştirmesi ve kitapta yazanların sadece kurgu olmasını dileyerek bitiriyorum yazımı. Gönül isterdi ki "keyifli okumalar" diyebileyim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder