Jean-Christophe Grange

Fransız karizmatik aynı zamanda polisiye romanda kendini kanıtlamış bir yazardan bahsetmek istiyorum size. J.C. GRANGE  bu zat-ı şahanenin adı. Bütün romanlarını okumasam da okumak istediğim nadir yazarlardan biri.




İlk romanı Leyleklerin Uçuşu'nu 1994'te yayımlandığında kitap 850.000 satmasının yanında bir de 8 bölümlük dizi haline getirildi. Benim de en sevdiğim kitabı kendisinin dil olarak da kurgu olarak da bence diğer kitaplarından daha başarılı. Kitabın konusundan biraz bahsedecek olursak Her yıl göç eden Leyleklerin o yıl göç yollarının kana bulanmasıyla alakalı. Konuyu çok hoş açıklayamamış olmasam da elmaslar ve

cinayetler de işi içinde diyebilirim. İkinci eseri Kızıl Nehirler 20 dile çevrilerek dünya çapında bir başarı yakaladı.
2000 de üçüncü romanı olan Taş meclisinde işi biraz mistik boyutlara taşıdığı için sonu benim için baya sürpriz bir şekilde bitti açıkçası. Yine de mistik olmayan romanlarını daha başarılı bulduğumu söyleyebilirim.

Kurtlar İmparatorluğu kitabının filminde Emre Kınay oynamış ben de yeni öğrendim :) (ASIN BAYRAKLARI) .

Koloni kitabında hiçbir cinayet aleti olmadan olayı çözmeleri gerçekten hayranlık uyandırıcıydı. Bence kurguda ufak tefek abartmalar vardı ama yine de merakla beklenen sonlar yazmakta Grange bir marka:)
Diğer kitapları Siyah Kan, Şeytan Yemini, Koloni, Ölü Ruhlar Ormanı, Sisle Gelen Yolcu, Kaiken,Lontano,Kongo'ya Ağıt. Kendinize bir iyilik yapın ve en azından birini okuyun ufkunuz genişlesin nacizane tavsiyemdir:)

2 yorum: