İncir Kuşları – Sinan Akyüz

İncir kuşları gerçekten etkileyici bir roman ama ben dilerdim ki bu etkileyicilikte yazarın payı biraz daha fazla olsun. Yazar gerçek bir hayat hikayesini çokça emek vererek ve çokça araştırarak yazmış hakkını yemeyelim. Ancak dil konusunda sınıfta kalmış.
Özellikle kitabın ilk yarısında diyaloglar fazla yapay fazla şiirsel kalmış. Başkarakter gerçek bir sanatçı dolayısıyla bunu bir miktar doğal buluyorum ancak ben kendimi hiç gerçek bir insanın hayatını okuyor gibi hissedemedim. Tabi romanın ilk yarısı geçtikten sonra olaylar insanı o kadar etkiliyor ki böyle şeylere pek takılmaz oluyorsunuz. Sinan Akyüz özellikle Aşk Meclisi kitabını sevdiğim bir yazar. Yazdığı konuları ilginç buluyor, seviyorum. Ancak okuduğum her kitabında dili beni rahatsız ediyor, yapay buluyorum. Yine de okuyucuları yanlış yönlendirmek istemem. Bunun en büyük sebebi benim tarzım ve aşırı gerçekçiliği seven beynim. Bunu da dikkate alarak kitaba 10 üzerinden sekiz puan veriyor, şimdiden keyifli okumalar diliyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder