Kızıl Kraliçe - Philippa Gregory

Her ne kadar Boleyn Kızı kadar ünlü olmasa da ben bu kitabı gerçekten beğendim. Çin entrikalarına rakip olacak nitelikte entrikalar döndü kitapta. Kitap sizi birçok konuda merak içinde bıraktığı için elinizden düşüremiyorsunuz.
En azından ben düşüremedim. Tabi Margaret’ın ikinci kocası Henry yüzünden de düşürememiş olabilirim. J Ama konumuz bu değil. Aslında en az diğer kraliçeler kadar hırslı ve acımasız olan Margaret (hâlbuki evlenmeden öncene kadar masumdu) bunun Tanrının bir isteği olarak gördüğü için bununla ilgili bir sorunu yoktu. Başta bunu nasılsa Tanrı istiyor diye çok düşüncesizce davrandı. Neredeyse başı gidiyordu. Ama Margaret’ın şanslı yanı kocalarıydı. Özellikle 3. Kocası Stanley... Kitapta onun kimi seçeceği son sayfalara kadar beni meraktan öldürdü. Margaret’ın azmi o dönemde ve hatta bu dönemde de bir kadının neler başarabileceğinin göstergesiydi.  Tabi yöntemler biraz ürkütücüydü.  Her neyse sonuç olarak Margeret’ın başarıp başaramadığını merak ediyorsanız kitabı alın bir okuyun derim. Çünkü bu kitap sürprizlerle dolu.J

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder