Jessica Shirvington

Jessica Shirvington yeni keşfettiğim yazarlardan. Yabancı yayınlarını 9.90 kampanyası sağ olsun, Parazit ile keşfettim yazarı. Kitap bir gençlik distopyası. İlginç de bir konusu var.
Sağlığınızı, sosyal ve aşk hayatınızı sizin yerine kontrol eden M-Bantlar aslında o kadar da kötü bir fikir gibi gelmedi bana. Yani insanların hayatlarını kolaylaştırdığı bir gerçek. Özellikle özgür irade ile kullanıldığında. Ancak tabi böyle bir kitaptan bekleneceği gibi işin içine yozlaşmışlık, yalanlar ve binlerce insanın hayatına mal olabilecek sırlar girdi. Kurgu zekiceydi ama öyle bir noktada bitti ki sinir olmaktan kurtulamadım. Okumamın üzerinden bir süre geçmesine rağmen hala devam kitabının çıkmamış olması da durumu kolaylaştırmıyor. Yazarın ikinci kitabına geçmeden önce eklemek istediğim son şey karakterlerin tam kararında olduğu. Cesur, zeki, fedakar ve sevgiden aşktan doğru şeyi anlayan insanlar ikisi de. Gerçi sadece 18 yaşında olmalarını çok gerçekçi bulmadım. 
Yazarı bu kadar beğenince çok daha fazla beğenildiğini keşfettiğim ilk kitabını da en kısa zamanda edindim. İftardan sahura kadarki zaman diliminde bitirdiğimi söylersem ne kadar akıcı ve sürükleyici olduğu anlaşılır herhalde. Yazar yine özgün ve yine ilginç bir konu ile karşımdaydı. İki hayat yaşayan (yine 18 yaşında) bir genç kızımız var. Gerçek manada iki hayatı var yalnız. İki kere doğmuş, iki farklı ailede, iki farklı hayatı yaşayan, her günü iki kere yaşayan bir genç kız. Tahmin edersiniz ki bu genç kız bunu durdurmak için her şeyi yapmaya göze almış. Ta ki biri çıkıp ona her hayatın bir hazine olduğunu hatırlatana kadar. Biri iki hayatında da aynı kişi olmayı başarabileceğini, iki hayatın bir şans olduğunu söylediğinde başta pek inandırıcı bulmasa da sonunda bizim pek de sevimli olmayan ancak zeki ve güçlü kızımız sonunda farklı bir bakış açısı edinebiliyor. Kitap tahmin edilebilirdi benim açımdan. Ancak olacakları önceden kestirmem tadını hiç eksiltmedi. 
Yazarın Uyanış adında üçüncü bir kitabı daha var. Fantastik olması ve konusunun pek ilgimi çekmemesi nedeniyle henüz okumadım. Ama yazara olan güvenim kısa sürede okumama sebep olur diye tahmin ediyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder