Kız Arkadaşım 9 Kuyruklu Bir Tilki - Kore Dizisi Kitapları

Son zamanların yeni trendi sevilen Kore dizilerinin kitaplarının çıkması oldu. Kore dizilerini seven, neredeyse yüze yakınını izlemiş biri olarak ben de hemen aldım tabi. Kore dizisi denince akla ilk gelenlerden olan Secret Garden'ı aldım ve büyük bir beklenti ile okumaya başladım.
Ne de olsa kitabın her zaman diziden de filmden de daha iyi olmasına alışmışım. (Bazı istisnalar var tabi) 
Kitabı bir kaç saat içinde bitirdim bitirmesine ama bittiğinde yüzümde keyifsiz bir ifade vardı. Kitaplar diziye ya da filme uyarlanırken bir çok yeri kesilir ve değiştirilir. Bu da genelde kitaptaki derinliğin kaybolmasına neden oluyor. Peki bir diziyi kitaba nasıl uyarlayabiliriz? Ben bu sorunun cevabını bildiğimi iddia etmiyorum tabi ama dizideki tüm diyalogları arasına bir kaç cümle betimleme ekleyerek yazmanın kitaba uyarlamak olduğunu sanmıyorum. Yani ne karakterlerin düşünceleri vardı ne de bir kaç cümle dahi olsa ekleme yapılmıştı. O kahkahalarla izlediğim dizinin kitabı bir kaç gülümseme dışında hiç bir şey vermedi bana. 
Gerçi ben pes etmedim tabi. Belki hepsi böyle değildir dedim. Gittim Kız Arkadaşım 9 Kuyruklu Bir Tilki'yi aldım. 



Kız Arkadaşım 9 Kuyruklu Bir Tilki de maalesef hayal kırıklığımı gidermeye yetmedi. Yine dizideki diyalogların toplamını okuyor gibi hissettim kendimi. Bende hiç bir şekilde duygu uyandırmadığı gibi dizi izlerken alışmış olduğum Kore dilinin getirmiş olduğu cümle yapısı da okurken beni rahatsız etti. Belki de çeviriden kaynaklanıyordu ama bir ara dayanamaz hale geldim. İki cümlede bir "Şöyle olduğu için böyle oldu. Böyle olduğu için şöyle oldu." tarzı cümlelerden gına geldi. 
Sonuçta iki günde okuduğum, çerezlik ama yine de hayal kırıklığı yaratan kitaplardan biri oldu. Kitapları kuzenime hediye ettim ve bir daha da diziden uyarlanmış kitaplar almayı düşünmüyorum. Kitapların her zaman daha iyi olduğunu düşünüyorum ancak insanların dizileri kitaplara uyarlamayı bırakmalarının da daha sağlıklı olacağı kanısındayım. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder