2016'nın En İyileri

Koskoca ve kendi içimde sık sık 'nalet' olarak adlandırdığım yıl biterken düşündüm taşındım ve bu yıl okuduğum en güzel, en etkileyici kitapları seçmeye ve bunu sizinle (laf aramızda bunları okuyan bir 'siz' olduğunu düşünmüyorum pek) paylaşmaya karar verdim. 
Ve fark ettim ki bu yıl okuduğum 124 kitabın içinde 'vay be ne anasının gözü kitapmış' diyebileceklerimin sayısı çok az. Tabi bu koskoca bir yılın boşa geçtiği anlamına da gelmiyor. En kötüsünden bile bir şeyler kaptığım, yeni ve bir önceki versiyonundan daha iyi bir insan haline geldim.
Bunların yanında 2017 yılının ilk yarısını da işsiz bir psikolog olarak geçireceğim neredeyse kesin olduğu için her hafta en az üç kitap, üç makale okuyacağım, yazılar yazacağım, evde örgü örerek oluşturmaya başladığım kariyerimi ilerleteceğim, en işsiz bu günlerimi beynimi doldurarak bol bol öğrenerek harcayacağım bir yıl planladım. Herkese tavsiye ediyor, bu konuda biraz ümitsiz olsam da musmutlu bir yıl diliyorum.
Listedeki kitaplar farklı türlerde olup aralarında herhangi bir sıralama mevcut değildir.

Zülfü Livaneli - 2008 - 196s
Son Ada

Az sayfada çok şey anlatırken edebiyattan zevk almayı da mümkün kılan her şeyi tam kararında bir roman.
Alegorik, sarsıcı, düşündürücü.








Serdar Özkan - 300s

Ölümsüz Kalp

Bir Kayıp Gül Romanı
Kayıplarımızı, insan olmayı anlatan, masal tadında.









Jack London - 2005 - 197s

Beyaz Diş

Duygusal, Gerçekçi ve Çarpıcı
Ve de Jack London'un kaleminin vermiş olduğu zevk. 
Diyecek başka bir şey yok.








Orhan Pamuk - 1982 - 644s
Cevdet Bey ve Oğulları

Orhan Pamuk'un en sevdiğim romanı diyemem. Ancak isminin hakkını vermiş diyebilirim.












Joanne Greenberg - 2000 - 288s

Sana Gül Bahçesi Vadetmedim

Bir hastalığı anlamak için, hasta olmak için, kendinizi akıl hastanesinde bulmak için, romantik fantezilerden uzak, gerçekçi.









Aldous Huxley - 2003 - 348s

Cesur Yeni Dünya

Bir distopya.
Hatta bence o kadar da korkunç olmayan bir distopya. 
Belki de içinde yaşadığımız dünyadaki korkunç şeyleri yok etmek için vazgeçebileceklerimizin resmi.










Jonh Steinbeck - 2011 - 102s

İnci

İnsanın içindeki şeytanları çıplak gözle görebilmek için.











Agatha Christie - 191s

On Küçük Zenci

Muhteşem bir zekanın ürünü, merak uyandırıcı ve hafiften de biraz ürpertici.













Sun Tzu - 80s

Savaş Sanatı

Savaş sanatını öğrenmek çok önemli olduğundan değil, muhteşem cümleleri, tarihi geçmişi ve de hayat dersleri için.









Paulo Coelho - 2009 - 184

Simyacı

Felsefik ve anlamlı.
Asıl kıymeti üzerinde düşündükçe anlaşılıyor.












Yuval Noah Harari - 2015 - 412s

Hayvanlardan Tanrılara Sapiens
İnsan Türünün Kısa Bir Tarihi

Müthiş bir bilgi birikimi, binlerce yıllık tarih akıcı bir dil ile birleşmiş. Kişiyi araştırmaya, öğrenmeye sevk ediyor.








Stephenie Meyer - 2016 - 590s

Kimyager

Heyecanlı, Romantik dokunuşlarla süslenmiş bir aksiyon. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder